Reviews/Rezensionen - Balz Engler

Go to content

Reviews/Rezensionen

Research > Publications
  • Pujante, Ángel-Luis, and Juan F. Cerdá eds., Shakespeare en España: Bibliografía anotada bilingüe/Shakespeare in Spain: An Annotated Bilingual Bibliography. Murcia: Universidad de Murcia, 2014. Shakespeare-Jahrbuch 151 (2016). 262-63.

  • Dieter Mehl, Eine historische Episode: Die Wiedervereinigung der Deutschen Shakespeare-Gesellschaft. Persönliche Erinnerungen. Berlin: Lit Verlag Dr. W. Hopf, 2013. Shakespeare-Jahrbuch 150 (2014). 245-247.
  • Great Shakespeareans. Holland, Peter, and Adrian Poole, gen. eds. Vols. 1-4. Shakespeare Quarterly 64, 1 (Spring 2013). 101-02.

  • Gupta, Suman, and Milena Katsarka, eds. English Studies On This Side: Post-2007 Reckonings. Plovdiv: Plovdiv University Press, 2009. The European English Messenger 21.2, Winter 2012. 83-84.

  • Brown, John Russell, Shakespeare and the Theatrical Event. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2002. Shakespeare-Jahrbuch 141 (2004)

  • Wells, Stanley, and Sarah Stanton, ed., The Cambridge Companion to Shakespeare on Stage. Cambridge: Cambridge University Press, 2002. Shakespeare-Jahrbuch 141 (2004)

  • Esche, Edward J., ed., Shakespeare and his Contemporaries in Performance. Aldershot: Ashgate, 2000. Shakespeare-Jahrbuch 141 (2004)

  • Schormann, Vanessa, Shakespeares Globe: Repliken, Rekonstruktionen und Bespielbarkeit. Heidelberg: Winter, 2002. Shakespeare-Jahrbuch 141 (2004)

  • "Ein deutscher Klassiker aus England: Shakespeares deutsche Bühnenlaufbahn im 20. Jahrhundert". Neue Zürcher Zeitung,  16.7.2002. 51. (Wilhelm Hortmann, Shakespeare und das deutsche Theater im XX. Jahrhundert)

  • Astington, John H., English Court Theatre, 1558-1642. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. Shakespeare-Jahrbuch 140 (2002). 258-61.

  • Dillon, Janette, Theatre, Court and City, 1595-1610. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. Shakespeare-Jahrbuch 140 (2002). 258-61.

  • Rutter, Carol Chillington, ed., Documents of the Rose Playhouse. Revised edition. The Revels Plays Companion Library. Manchester: Manchester University Press, 1999. Shakespeare-Jahrbuch 140 (2002). 258-61.

  • Gurr, Andrew, and Mariko Ichikawa. Staging in Shakespeare's Theatres. Oxford: Oxford University Press, 2000. Shakespeare-Jahrbuch 140 (2002). 258-61.

  • Wells, Stanley, ed.,  Shakespeare in the Theatre: An Anthology of Criticism. Oxford: Oxford University Press, 2000. Shakespeare-Jahrbuch 140 (2002). 258-61.

  • Mulryne, J.R., and Shewring, Margaret, eds., Shakespeare's Globe Rebuilt. Cambridge: Cambridge University Press, 1997.  Shakespeare-Jahrbuch 138 (2000). 310-11.

  • Hattaway, Michael, Sokolova, Boika,  and Roper, Derek, eds., Shakespeare in the New Europe. Sheffield: Sheffield Academic Press, 1994. EJES: European Journal of English Studies 2, 3 (Dec. 1998), 384-86

  • Dávidházi, Péter, and Karafiáth, Judit, eds., Literature and its Cults: An Anthropological Approach/La littérature et ses cultes: approche anthropologique (Budapest: Argumentum, 1994). Hungarian Journal of English and American Studies 2, 1. 1996. 198-99.

  • Classen, Constance (1993). Worlds of Sense: Exploring the senses in history and across cultures. London and New York: Routledge. Textual Practice 9,2. Summer 1995. 386-89.

  • "Hamlets wahres Gesicht." Rosenberg, Marvin. The Masks of Hamlet. Newark: The University of Delaware Press, 1992. Neue Zürcher Zeitung. 14./15. Mai 1994. 69-70.

  • "Kritisches zur neuen Kritik." Vickers, Brian. Appropriating Shakespeare: Contemporary Critical Quarrels. New Haven: Yale UP, 1993. Neue Zürcher Zeitung, 5.10.1993. 27.

  • "Geschichte einer Plünderung?" Taylor, Gary. Shakespeare--Wie er euch gefällt: Die Geschichte einer Plünderung durch vier Jahrhunderte. Aus dem Englischen von Helga Schwalm. Hamburg: Kellner, 1992. Mimos 1. 1993. 14.

  • "Vom Drama zum Theater". Turk, Horst, Hrsg. Theater und Drama: Theoretische Konzepte von Corneille bis Dürrenmatt. Deutsche Textbibliothek, Band 8. Tübingen: Gunter Narr Verlag, 1992. Mimos 4. 1992. 14.

  • "Theater des Westens." Lazarowicz, Klaus, und Balme, Christopher, hrsg., Texte zur Theorie des Theaters, Stuttgart: Reclam, 1991. Mimos 44, 1992. 1/2. 14

  • O.B. Hardison, Jr., Prosody and Purpose in the English Renaissance, Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1989. English Studies 73, 1992. 354-56

  • T.V.F. Brogan, Verseform: A Comparative Bibliography. Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1989. English Studies 73, 1992. 356.

  • Players of Shakespeare 1. Essays in Shakespearean Performance by Twelve Players with the Royal Shakespeare Company. Ed. Philip Brockbank. Cambridge: Cambridge University Press. 1988. English Studies 73, 1992. 356-58

  • Players of Shakespeare 2. Further Essays in Shakespearean Performance by Players with the Royal Shakespeare Company. Ed. Russell Jackson and Robert Smallwood. Cambridge: Cambridge University Press. 1988. English Studies 73, 1992. 356-58

  • "Eine neue Geschichte des Dramas." Erika Fischer-Lichte, Geschichte des Dramas, 2 vols., Tübingen: Francke, 1990. Mimos 42, 1990, 2. 13.

  • Graham Bradshaw, Shakespeare's Scepticism. Brighton, 1987. English Studies 70. 1989. 455-56.

  • "Begegnungen mit Shakespeare." Klaus Peter Steiger, Die Geschichte der Shakespeare-Rezeption. Stuttgart: Kohlhammer, 1987. Neue Zürcher Zeitung, 11./12.6.88. 70.

  • Shakespeare, William, The Complete Works, general editors Stanley Wells and Gary Taylor, The Oxford Shakespeare (Oxford, 1986). English Studies 69. 1988. 277-80.

  • Shakespeare, William, The Complete Works Original-Spelling Edition, general editors Stanley Wells and Gary Taylor (Oxford, 1986). English Studies 69. 1988. 277-80.

  • Charles Martindale, John Milton and the Transformation of Ancient Epic. Beckenham: Croom Helm, 1986, English Studies 68 (1987), 468-71.

  • John M. Steadman, The Wall of Paradise. Baton Rouge: Louisiana State University Press, 1985. English Studies 68 (1987), 468-71.

  • Dustin Griffin, Regaining Paradise: Milton and the Eighteenth Century. Cambridge: Cambridge University Press, 1986. English Studies 68 (1987), 468-71.

  • "Theater der Welt." Wickham, Glynne. A History of the Theatre. Oxford: Phaidon Press, 1985. Neue Zürcher Zeitung. 28./29.11.87. 66.

  • Leonard Barkan, Nature's Work of Art: The Human Body as Image of the World (New Haven, 1975), Gesnerus 39 (1982). 484-85

  • Jürgen Schäfer, Shakespeares Stil. Germanisches und romanisches Vokabular (Frankfurt am Main, 1973), English Studies 56 (1975), 262-64

  • Kyösti Itkonen, Die Shakespeare-Uebersetzung Wielands (Jyväskylä, 1971), English Studies 55 (1974), 162-65

  • Martin Bircher und Heinrich Straumann, Shakespeare und die deutsche Schweiz bis zum Beginn des 19. Jahrhunderts, Eine Bibliographie raisonnée (Berne and Munich, 1971), Arcadia 9 (1974), 89-91

  • A.L. French, Shakespeare and the Critics  (Cambridge University Press, 1972), English Studies 55 (1974), 474-77


Back to content